AI a management: Čtyři tipy, jak mohou manažeři používat v práci umělou inteligenci
Umělá inteligence (AI) již dávno není jen futuristickou představou ze sci-fi filmů – stala se každodenní realitou, která vám může pomoci v osobním životě i v práci. A to i v případě, že jste týmový manažer. Zde jsou čtyři tipy, jak můžete coby manažer využít AI, ulehčit si práci a vést své podřízené efektivněji.
Automatizace rutinních úkolů
Schůzky, e-maily, reporty – to vše může AI zvládnout s rychlostí, které se člověk prostě nemůže rovnat. Automatizační nástroje založené na AI vám umožní delegovat rutinní, opakující se úkoly, zatímco vy se můžete soustředit na strategické plánování a vedení lidí. Nechte AI, aby za vás plánovala schůzky nebo vytvářela pravidelné reporty – a vy se zaměřte na to, co je opravdu důležité.
Efektivnější rozhodování
Jak uvádí Addicted2Success, AI dovede s daty zázraky, a to navíc v nesmírně krátkém čase. Pokročilé analytické nástroje, ale třeba i ChatGPT, vám mohou poskytovat hlubší vhled do malých i velkých dat – například do údajů o produktivitě pracovníků nebo do plánování jejich směn. Ať už se jedná o předpovědi prodeje, analýzy zákaznických trendů nebo analýzy rizik, AI vám pomůže získat podklady pro lepší rozhodování. Zapomeňte na intuici a tápání ve tmě. A využívejte sílu strojové analýzy dat.
Zlepšení komunikace a zpětné vazby
AI může také hrát klíčovou roli v interní komunikaci. Například může analyzovat náladu a spokojenost zaměstnanců na základě jejich zpětné vazby či interních průzkumů. S těmito daty pak můžete efektivněji zlepšovat pracovní prostředí a zvyšovat motivaci týmu. AI může rovněž pomoci při rozpoznávání vzorců ve zpětné vazbě od zaměstnanců, což vám usnadní plánování personálních změn.
Personalizace rozvoje zaměstnanců
Umělá inteligence vám může pomoct identifikovat mezery v dovednostech vašich podřízených a navrhnout pro ně individuálně upravené vzdělávací plány. Na míru šitý plán rozvoje a vzdělávání pak nejen zvýší produktivitu zaměstnanců, ale i jejich celkovou spokojenost.
-mm-
AI and management: four tips for managers on how to use AI at work
Artificial intelligence (AI) is no longer just a futuristic idea from science fiction films; it has become an everyday reality that can help you both in your personal life and at work, including if you are a team manager. Here are four tips on how you might use AI as a manager to make your job easier and lead your subordinates more effectively.
Automation of routine tasks
Meetings, e-mails, reports: AI can handle all these with a speed that humans simply cannot match. AI-based automation tools allow you to delegate routine, repetitive tasks while you deal with strategic planning and people management. Let AI schedule meetings or create regular reports for you, allowing you to focus on what is really important.
More effective decision making
As Addicted2Success points out, AI can work wonders with data, and in an extremely short period of time. Advanced analytics tools, as well as ChatGPT, can provide deeper insights into small and big data, such as worker productivity or shift scheduling. Whether it is sales forecasts, customer trend analysis or risk analysis, AI can help provide the foundation for better decision making. Forget intuition and groping in the dark; instead, harness the power of machine data analytics.
Improved communication and feedback
AI can play a key role in internal communication. For example, it can analyse employee mood and satisfaction based on employee feedback or internal surveys. With this data, you can then improve the work environment and increase team motivation more effectively. AI can also assist in the recognition of patterns in employee feedback, making it easier to plan staffing changes.
Personalisation of employee development
AI can help identify skills gaps in your subordinates and design customised training plans for them. A tailored development and education plan will then not only increase employee productivity, but also their overall satisfaction.
-mm-