Four tips to ensure management notices your achievements

4 tipy, jak zajistit, aby si vaše vedení všimlo vašich úspěchů

Úspěch v práci a kariérní postup často nezáleží ani tolik na tom, jak úspěšní a efektivní ve své práci jste, ale především na tom, jak tyto své úspěchy umíte prodat. I sebelepšího pracovníka nečeká zářný kariérní postup, pokud nezajistí, že si jeho vedení jeho úspěchů všimne. To platí jak pro řadové zaměstnance, tak i pro manažery. Zde jsou čtyři tipy, jak své pracovní úspěchy prodat vašim nadřízeným tak, aby vaši práci náležitě ocenili a aby vás ve firmě čekala úspěšná kariéra.

Tyto tipy uveřejnil Forbes.

Tip č. 1: Nenechávejte si úspěchy pro sebe

V první řadě je nutné vůbec informaci o úspěšně splněném úkolu vašim nadřízeným nějak předat. Může se tak stát na pravidelném setkání s vaším vedoucím, případně se nebojte se trochu „pochlubit“ a poslat na vedení nebo na více lidí e-mail se stručným popisem dosaženého úspěchu. Nezapomeňte poděkovat všem, kteří se na úspěchu podíleli. Další variantou je udělat vedení nebo celé firmě prezentaci, případně vytvořit případovou studii. Zkrátka – nalezněte způsob, jak se s úspěchem pochlubit.

Tip č. 2: Používejte konkrétní čísla

Když se chlubíte výsledkem své práce a práce svého týmu, je dobré použít konkrétní data a čísla. Tedy objektivní fakta, která jasně ukážou, jak velkého úspěchu jste s týmem dosáhli. Pamatujte, že lidé na vyšších pozicích slyší na čísla, ne na domněnky nebo abstraktní argumenty.

Tip č. 3: Slaďte vaše úspěchy s prioritami firmy

Sílu a atraktivitu svým úspěchům dodáte hlavně tehdy, když tyto své úspěchy sladíte s prioritami firmy. Zaměřte se proto ve své práci na hlavní, aktuální cíle společnosti a své úspěchy prezentujte ve vztahu k těmto prioritám.

Tip č. 4: Chvalte za úspěchy své podřízené i své kolegy

Jen těžko můžete očekávat, že se vám osobně bude dostávat širokého uznání, pokud vy sami nikdy nikoho nepochválíte ani nevyzdvihnete. Děkujte veřejně svým podřízeným, chvalte své kolegy (například i z jiných týmů) za jejich úspěchy a pomozte tak vytvořit firemní kulturu, kde je vzájemné uznání dosažených úspěchů standardem.

 

 

-mm-

Four tips to ensure management notices your achievements

Success at the workplace and career advancement often depend not only on how successful and efficient you are in your job but, more importantly, on how well you sell your achievements. Even the most outstanding employee will not enjoy a bright career trajectory unless they ensure management recognises their accomplishments, and this principle applies to both regular employees and managers alike. Here are five tips on how to showcase professional successes effectively to your superiors so your work is duly appreciated and your career at the company thrives.

These tips were published by Forbes.

Tip no. 1: Don't conceal your achievements

First and foremost, it is essential somehow to inform your superiors of successfully completed tasks. This can be done at a regular meeting with your manager, or you can take the initiative and brag a little by sending an e-mail with a concise summary of your accomplishment to management or a broader audience. Be sure to thank everyone who contributed to the success. Another option is to create a presentation for management or the entire company, or even prepare a case study. In short, find a way to share and highlight your achievements.

Tip no. 2: Use concrete numbers

When presenting the results of your own and the team's work, it is good to use specific facts and figures, objective data that clearly demonstrate the magnitude of your success. Remember that people in senior positions react to numbers, not assumptions or abstract arguments.

Tip no. 3: Align your achievements with company priorities

Your achievements will have greater impact and appeal if they are aligned with the company’s priorities. Therefore, focus your efforts on the organisation’s key, current objectives and present your successes in relation to these priorities.

Tip no. 4: Acknowledge and praise subordinates and colleagues

You cannot expect widespread recognition for yourself if you never acknowledge or appreciate others. Publicly thank your subordinates, commend your colleagues (even those from other teams) for their successes, and help foster a company culture where recognising and celebrating achievements is the norm.



-mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu