Perfekcionisté nebývají dobrými obchodníky: 4 tipy, jak se perfekcionismu zbavit
Většina lidí má tendenci perfekcionismus většinou v pracovním prostředí považovat za pozitivní vlastnost. Vždyť perfekcionista vždy vše dělá s maximální obezřetností a dává pozor i na ty nejmenší detaily. Perfekcionismus ale není dlouhodobě slučitelný s prodejem a obchodním světem obecně. Ať už jste absolutní perfekcionista nebo máte pouze některé dílčí vlastnosti perfekcionisty (například se čas od času dlouho zaseknete na nějakém detailu), vysvětlíme vám proč byste se měli snažit těmto tendencím při práci prodejce vzdorovat. A také vám dáme čtyři praktické tipy, jak na to.
Zbavte se představy o dokonalém výsledku
Podle Harvard Business Review nejsou perfekcionisté dobrými obchodníky. Proč? Protože dokonalý úspěch v obchodě neexistuje. Prodej je často o přizpůsobování, o kompromisu a o změnách plánů na základě aktuální situace, což je něco, co perfekcionisté špatně snášejí. Bez schopnosti ústupku ze svých požadavků a cílů se obchodník připravuje o celou řadu úspěšně uzavřených obchodů. Musíte být připraveni rezignovat na některé své požadavky (samozřejmě do určité, předem definované míry), protože pokud budete mít tu smůlu, že budete jednat s podobným perfekcionistou, jako jste vy sami, tak obchod skončí fiaskem
Perfekcionisté mají problém s time managementem
Pracovníci v prodeji musí umět pracovat rychle a správně určovat priority svých aktivit. Perfekcionisté mají často problém s tím, že věnují příliš mnoho času a energie detailům, které ve výsledku nehrají příliš velkou roli, a zároveň se nedostatečně věnují skutečně velkým, důležitým, koncepčním aktivitám. Jinými slovy, perfekcionisté ztrácejí čas na nedůležitých krátkodobých aktivitách na úkor dlouhodobých cílů a plánů. Nechodí domů, dokud nemají vše hotovo, a nakonec jsou tak unavení, že je celá jejich snaha kontraproduktivní. A proto – nebuďte perfekcionisty, ale obchodníky!
4 tipy, jak přestat být perfekcionistou
Zde jsou čtyři tipy, jak se perfekcionismu jednou provždy zbavit.
- Stanovujte si realistické cíle. Pokud si dáváte příliš ambiciózní nebo časově velmi napjaté cíle, máte od sebe příliš velká očekávání a nutně pak tíhnete k perfekcionismu.
- Nastavte si časový limit na jednotlivé úkoly. Lépe si zorganizujte čas a vyhraďte si ne jednotlivé úkoly konkrétní časové bloky. Každý úkol vždy stihněte v daném čase, i kdyby nebyl ještě podle vás „perfektní“.
- Vnímejte chyby jako příležitost se zlepšit. Nebojte se chyb. Pomáhají nám se učit a posouvat se dál.
- Určete si priority. Pokud u některých věcí dbáte na detailech, jen se zbytečně obíráte o čas. Definujte si sami pro sebe, u kterých věcí si máte skutečně dávat záležet a u kterých je to zbytečné.
-mm-
Perfectionists are not good salespeople: 4 tips on how to get rid of perfectionism
Most people tend to consider perfectionism in the workplace as a positive trait. A perfectionist always does everything meticulously and pays attention to even the smallest detail, right? However, perfectionism is not, in the long run, compatible with sales and the world of business. No matter if you are a complete perfectionist or if you have just have some traits of a perfectionist (for instance, you get stuck on a detail from time to time), we will explain why you should try to overcome these tendencies when working as a salesperson. Here are four practical tips on how to do it.
Get rid of your notion of the perfect outcome
According to Harvard Business Review, perfectionists do not make good businesspeople. Why? Because there is no perfect success in business. Sales is often about adjustments, compromises and changes of plan according to the current situation, which is something perfectionists do not take well. Without the ability to retreat from your requests and goals, a businessperson will be deprived of many successful closes. You must be ready to reign in some of your requests (to a certain, defined extent of course), because if you are unlucky enough to be dealing with another perfectionist like yourself, the deal might end up in as a fiasco.
Perfectionists have a hard time managing time
Those who work in sales must be able to work quickly and allocate priorities well. Perfectionists often have a problem with spending too much time and energy on details which, in the end, do not play a big role. At the same time, they don't pay enough attention to big, important, conceptual activities. In other words, perfectionists lose time on unimportant short-term activities to the detriment of long-term goals and plans. They don't go home until they have finished everything, and in the end they are so tired that their whole effort is counter-productive. So – don't be perfectionists, be businesspeople!
4 tips to stop being a perfectionist
Here are four tips to get rid of perfectionism once and for all
- Set realistic goals. If you set goals that are too ambitious or time-sensitive, and you also set your expectations too high, you will inevitably gravitate towards perfectionism.
- Set a time limit for each task. Organise your time better and set aside specific blocks of time for individual tasks. Always complete each task in the time allotted, even if it is not yet perfect in your opinion.
- See mistakes as opportunities to improve. Do not be afraid of mistakes. They help us learn and move forward.
- Prioritize. If you are paying too much attention to objectively insignificant details, you're just wasting time. Define for yourself which things you should really care about and which are unnecessary.
-mm-