Vycházím dobře s kýmkoliv?
Manažer musí umět komunikovat se všemi. Vždy je nutné, aby se přizpůsobil stylu komunikace, který vyznává daný jednotlivec, a aby uměl najít společnou řeč se všemi lidmi nehledě na to, jak rozdílní jsou od něj samého.
Umím spojovat lidi?
Podle webu The Muse se lidská populace dělí z hlediska týmových rolí do několika kategorií. Vedoucí by měl být ten, kdo stmeluje lidi dohromady, kdo dává prostor i těm, kteří se sami od sebe moc nevyjadřují, a který dovede nacházet řešení a kompromisy mezi různými názory a přístupy.
Umím lidi motivovat?
Pokud po někom něco chcete, není dobrým způsobem mu to direktivně přikázat. Ideálně by měl vedoucí umět nadchnout daného jedince pro společnou myšlenku či projekt, namotivovat jej a následně společně pracovat na dosažení určitého cíle.
Jsem schopný aktivně naslouchat?
Oproti časté, ale mylné představě není vedoucí pouze ten, kdo rozdává úkoly a monitoruje ostatní. Vedení lidí je především o dialogu a obousměrné komunikaci. Proto je nutné, aby dobrý vedoucí především uměl dobře aktivně naslouchat.
-mm-