Chcete vědět, zda máte vlohy k vedení lidí? Položte si tyto čtyři otázky

Být dobrým vedoucím neznamená být pouze odborníkem na danou oblast a znát všechny postupy, které se k vykonávání práce v rámci týmu váží. Manažerská pozice vyžaduje především určité osobnostní kvality, ať už vrozené nebo naučené. Přemýšlíte o tom, že byste aspirovali na vedoucí pozici? Nejste si jistí, jestli na to máte? Položte si následující čtyři otázky, abyste zjistili, jestli máte potřebné vlastnosti k tomu stát se vedoucím týmu.

Vycházím dobře s kýmkoliv?

Manažer musí umět komunikovat se všemi. Vždy je nutné, aby se přizpůsobil stylu komunikace, který vyznává daný jednotlivec, a aby uměl najít společnou řeč se všemi lidmi nehledě na to, jak rozdílní jsou od něj samého.

Umím spojovat lidi?

Podle webu The Muse se lidská populace dělí z hlediska týmových rolí do několika kategorií. Vedoucí by měl být ten, kdo stmeluje lidi dohromady, kdo dává prostor i těm, kteří se sami od sebe moc nevyjadřují, a který dovede nacházet řešení a kompromisy mezi různými názory a přístupy.

Umím lidi motivovat?

Pokud po někom něco chcete, není dobrým způsobem mu to direktivně přikázat. Ideálně by měl vedoucí umět nadchnout daného jedince pro společnou myšlenku či projekt, namotivovat jej a následně společně pracovat na dosažení určitého cíle.

Jsem schopný aktivně naslouchat?

Oproti časté, ale mylné představě není vedoucí pouze ten, kdo rozdává úkoly a monitoruje ostatní. Vedení lidí je především o dialogu a obousměrné komunikaci. Proto je nutné, aby dobrý vedoucí především uměl dobře aktivně naslouchat.

 

-mm-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova