Manažer musí především působit neomylně a sebevědomě
Jak uvádí INC.com, mnoho lidí (a mezi nimi i mnoho manažerů) se domnívá, že manažer je zkrátka neoblomný, neomylný a vševědoucí člověk, který nesmí nikdy dát najevo žádnou slabost. Tato představa už je dávno překonaná. A všechny tyto zmiňované vlastnosti dnes převyšuje jediná – a to autentičnost. Manažer musí ukázat, že je také člověk, že dělá chyby a že je ochoten naslouchat názoru ostatních. Jedině tak je schopen si se svým týmem vybudovat vzájemnou a tolik potřebnou důvěru.
Vedení lidí je byznys a nejde o nic osobního
Obchod je obchod. A práce je práce. Nejde o nic osobního.
Tuto věc si možná namlouvají ti manažeři, kteří mají tendence se chovat ke svým podřízeným autoritativně a omlouvají si tak své chování. V práci ale trávíme mnoho času. Je to činnost, která nám zabírá výraznou část našich životů. A věřte, že vaši podřízení berou mnoho věcí velmi osobně. Vnímejte proto pocity svých podřízených a berte v potaz, že fakt, že se jedná o pracovní a byznysové prostředí, vám nedává bianco šek chovat se nevhodně, autoritativně nebo bez dostatečného respektu.
Musím si vždy stát za svým
Mnozí manažeři stále věří, že pokud by přiznali chybu nebo by ustoupili ze svého přesvědčení, ukázali by tím slabost. Přitom když si slepě stojí vždycky za svým, i když jim jejich podřízení dávají relevantní argumenty proti, pouze tím narušují důvěru v rámci týmu a zahazují potenciál, kteří jejich podřízení mají.
Některé věci se zkrátka musí dělat, protože tak se dělaly vždycky
Mnoho věcí a procesů v týmech se často děje tak nějak ze setrvačnosti. Někteří manažeři pořád používají zastaralé poučky o vedení lidí, které se používají už po generace, a nehodlají na svém přístupu nic měnit, protože „takhle se zkrátka věci dělají“. Doba se ale mění, požadavky a okolnosti se vyvíjejí, a je potřeba neustále auditovat své manažerské techniky. To, že se něco úspěšně dělalo dvacet let, vůbec neznamená, že nyní by se věci měly dělat jinak.
-mm-