Tyto tipy publikoval Forbes.
Pasivně-agresivní chování podřízeného
Pasivně-agresivní chování podřízeného – například narážky typu „Tohle bylo důležité?“ – může rozčílit i ty nejklidnější vedoucí. Toto chování je těžké identifikovat a konfrontovat přímo, takže se nenechte vyvést z míry. Zkuste situaci pojmout s humorem, ale jasně komunikujte svá očekávání a pravidla komunikace. Předejdete tím nárůstu frustrace na vaší straně a zajistíte, že se všichni budou chovat profesionálně.
Zpochybňování vaší autority
Někdy se můžete cítit, že kolegové zpochybňují vaši autoritu či názory. A někdy může být těžké nezareagovat impulzivně. Snažte se ale zaměřit na řešení situace s klidem. Zhluboka se nadechněte a zvažte, jestli a jak budete daný problém řešit. A případně si situaci s dotyčným člověkem vyříkejte v klidu buď někde stranou, anebo klidně před celým týmem.
Vedení zkušenějších podřízených
Máte podřízené, kteří mají větší praxi než vy? To může být výzva! Nejlepší přístup je otevřenost a sebereflexe – nebojte se vyjádřit, že si jejich zkušeností vážíte, a vymezte si oblasti, ve kterých mohou vyniknout. Zároveň si ale uvědomte svoji roli. Do manažerské funkce jste se nedostali náhodou, nepropadejte tedy syndromu podvodníka.
Řešení smutku a osobních tragédií v týmu
Když se zaměstnanec vyrovnává s osobní ztrátou, musíte ukázat lidskost. Je důležité podřízenému poskytnout prostor a podporu, a přitom zajistit, aby tým fungoval efektivně dál. Nabídněte flexibilní přístup a ubezpečte zaměstnance, že na této obtížné cestě není sám. Tímto přístupem nejen podpoříte jejich návrat k práci, ale i celkovou morálku týmu.
Jiný člen týmu (nebo někdo jiný z firmy) si přivlastňuje vaše úspěchy
Když si někdo jiný snaží přivlastnit vaše nápady nebo úspěchy, je normální, že cítíte zklamání nebo dokonce hněv. Zachovejte ale klid. Máte možnost situaci řešit. Občas je ale dobré nechat ostatní zářit – vy budete ten, kdo podporuje týmového ducha a v konečném důsledku vytváří silné pracovní prostředí.
-mm-