Tento text volně vychází z článku na Forbesu.
Vytrvalost v krizových situacích
Trump ukázal, že klíčová je vytrvalost. A to i ve chvílích, kdy to vypadá, že se nedaří. Stejně jako on musí i manažeři ustát kritiku a tlak z okolí a musí být schopni vést tým i v náročných situacích.
Jednoduchá a srozumitelná komunikace
Trumpův styl charakterizuje přímá, jasná a bezskrupulózní komunikace. I když ne vždy je tento přístup oceňován v politických a společenských kruzích, jednu věc dokazuje. A sice, že mnoho lidí oceňuje, když s nimi lídři nemluví ve vágních a složitých frázích. Z toho se pokuste poučit a komunikujte se svým týmem tak, aby vaší komunikaci jasně rozuměl.
Síla osobní značky
Trumpa dovedla jeho osobní značka velmi daleko. Budujte si i vy svou osobní reputaci a hodnoty, tak, abyste byli výrazní, pro své okolí zapamatovatelní a abyste si vybudovali silnou osobní značku, která je předpokladem k úspěchu.
Rozpoznání (a využití) schopných a loajálních spolupracovníků
Trump se obklopil loajálními lidmi. A dokázal tak, že úspěch manažera je jenom tak velký, jak je schopný jeho tým. I vy se zaměřte na výběr a rozvoj schopných a loajálních zaměstnanců, jejichž hodnoty souzní s těmi firemními.
Flexibilní reakce na změny
Flexibilita a rychlá adaptace na nový vývoj jsou klíčová. Trump nám to během své kampaně ukázal mnohokrát. Buďte také připraveni přizpůsobit své strategie potřebám trhu a přehodnocovat je podle nových dat.
Riskování
Úspěch Trumpa částečně spočívá v ochotě riskovat. Přemýšlejte o řízeném riskování jako o součásti růstu – ale dbejte na pečlivé analýzy a promyšlené kroky.
-mm-