Tyto tipy přinesl Forbes.
Stanovte si jasné hranice
Naučte se říkat "ne" dalším úkolům mimo pracovní dobu. Jasně vymezte čas na práci a čas na odpočinek.
Vytvořte si prostor na relaxaci
Pravidelně plánujte aktivity, které vás baví a pomáhají vám dobít baterky. Ať už jde o sport, koníčky nebo čas s rodinou – právě toto jsou chvíle, které jsou nezbytné pro vaši duševní pohodu i schopnost podávat maximální výkon v práci.
Delegujte úkoly
Bohužel, mnoho manažerů si toho na svá bedra nakládá až přespříliš. Naučte se proto více svěřovat práci vašim podřízeným nebo kolegům. Nesnažte se vše zvládnout sami – týmová práce posiluje produktivitu a ulevuje od přetížení.
Monitorujte své návyky
Zaznamenávejte si, kolik času věnujete práci a jednotlivým úkolům. Průběžné sledování času vám může pomoci uvědomit si, kde překračujete své limity a jak byste si mohli svůj pracovní čas strukturovat efektivněji.
Uvědomte si, že váš výkon není definován hodinami
Kvalita vaší práce není přímo úměrná času strávenému v kanceláři. Soustřeďte se na výsledky, nikoli na množství času, který práci věnujete. Ten samý přístup aplikujte i na své podřízené.
-mm-