Zůstaňte profesionální a netahejte do rozepře emoce
Jak uvádí web Management Issues, nejdůležitější je nebrat si celou věc osobně, zůstat profesionální a netahat do rozepře zbytečné emoce. Ukažte svému podřízenému, že i přes určitou osobní nevraživost je možné se spolupracovníkem vyjít.
Zjistěte, co je vlastně jádrem problému
Uvědomte si, co je jádrem problému. Jak jsem uvedli, příčin vzájemné (i jednostranné) nevraživosti může být celá řada. Abyste mohli situaci efektivně řešit, musíte nejdřív vědět, jaký problém vlastně řešíte.
Promluvte si s podřízeným v klidu a soukromí
Neřešte rozepři veřejně. Místo toho si s dotyčným podřízeným promluvte v klidu a soukromí, bez skrupulí a s pozitivním přístupem téma otevřete a transparentně se o něm pobavte.
Jděte příkladem a udělejte první vstřícný krok
Nehledě na to, kdo rozepři „začal“ nebo jestli je podle vás přístup podřízeného spravedlivý, zkuste udělat první vstřícný krok. Ukažte, že je pro vás profesionální a zdravý vztah s podřízeným důležitější než mít nutně pravdu. Existuje poměrně vysoká šance, že když dáte najevo touhu situaci pozitivně řešit, že i podřízený se bude snažit dosáhnout jistého usmíření.
-mm-