Co to je „obsahový marketing“ a jak jej lze nejlépe využít?

V současné době můžeme pozorovat významné změny a posuny v marketingové praxi. V době bez internetu, kdy veřejnému informačnímu prostoru vévodila masová média, byla nejefektivnější reklamou ta nejvíce hlasitá, výrazná, poutavá a vtíravá. Když ale začal být koncový konzument tímto druhem marketingu přehlcen, přestal tyto masové reklamy do jisté míry vnímat. Jednou z reakcí na tento trend byl pak je pak tzv. „content marketing“, tedy obsahový marketing. Co to vlastně je a jak jej lze využít?

Co to je content marketing?

Obsahový marketing je specifický druh textu, audionahrávky nebo audiovizuálního obsahu, který neobsahuje pouze komerční sdělení o určitém produktu. Reklama zde dokonce není na prvním místě. Jedná se o text, který má informační hodnotu pro čtenáře, ale sekundárně také odkazuje na vaši společnost nebo vaše řešení. Typickým příkladem jsou příspěvky na blogu.

Výhodou tohoto způsobu reklamy je fakt, že vaši myšlenku můžete upravit pro konkrétní obecenstvo. Nemusíte vymýšlet způsob, jak váš produkt najednou podat všem potenciálním klientům, ale díky specifickému zaměření daného textu můžete oslovit pouze konkrétní část vaší klientely.

Jak na content marketing?

Jak uvádí Entrepreneur.com, aby byla vaše strategie v rámci obsahového marketingu, úspěšná, musíte nabízet skutečnou přidanou hodnotu v podobě užitečných informací čtenářům/příjemcům. Bez přidané hodnoty text nemůže mít úspěch.

Text musí mít určitý úvod, myšlenku a pointu. Rozmyslete si, co chcete textem sdělit, proč by jej lidé měli číst a jaké pocity chcete ve čtenáři vyvolat. Informace o vašem produktu pak nesmí přijít jako „pěst na oko“, ale měla by být pevně a neoddělitelně spjata se základní myšlenkou daného obsahu.

 

-mm-

 

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova