Co to je content marketing?
Obsahový marketing je specifický druh textu, audionahrávky nebo audiovizuálního obsahu, který neobsahuje pouze komerční sdělení o určitém produktu. Reklama zde dokonce není na prvním místě. Jedná se o text, který má informační hodnotu pro čtenáře, ale sekundárně také odkazuje na vaši společnost nebo vaše řešení. Typickým příkladem jsou příspěvky na blogu.
Výhodou tohoto způsobu reklamy je fakt, že vaši myšlenku můžete upravit pro konkrétní obecenstvo. Nemusíte vymýšlet způsob, jak váš produkt najednou podat všem potenciálním klientům, ale díky specifickému zaměření daného textu můžete oslovit pouze konkrétní část vaší klientely.
Jak na content marketing?
Jak uvádí Entrepreneur.com, aby byla vaše strategie v rámci obsahového marketingu, úspěšná, musíte nabízet skutečnou přidanou hodnotu v podobě užitečných informací čtenářům/příjemcům. Bez přidané hodnoty text nemůže mít úspěch.
Text musí mít určitý úvod, myšlenku a pointu. Rozmyslete si, co chcete textem sdělit, proč by jej lidé měli číst a jaké pocity chcete ve čtenáři vyvolat. Informace o vašem produktu pak nesmí přijít jako „pěst na oko“, ale měla by být pevně a neoddělitelně spjata se základní myšlenkou daného obsahu.
-mm-