Analýza obchodních schůzek a nahrávek telefonních hovorů
Efektivní, ale i přesto opomíjenou metodou, jak porozumět tomu, jak klient vnímá vaše nabídky nebo zákaznický servis, je poslouchat, jakým způsobem zákazník reaguje na vás nebo jiné pracovníky ve vaší firmě. Dávejte především pozor na jednotlivé spontánní projevy, negativní i pozitivní, které vám napoví, ve kterých konkrétních situacích váš postup nefunguje, jak má, nebo jaké jsou naopak jeho silné momenty. Jak ale upozorňuje SalesForce blog, musíte samozřejmě dát pozor na GDPR a hovory vždy nahrávat pouze se souhlasem zákazníků.
Kvalitativní průzkum
Velká data, analýzy a kvantitativní výzkumy jsou jedna věc. Druhá věc je sednout si s některým z vašich klientů a do hloubky s ním probrat, jaká jsou jeho očekávání, co se mu na vašich službách líbí, a co ne. Poznatky získané touto metodou nejsou nijak výrazně průkazné samy o sobě, protože vzorek zkoumaných subjektů je malý. Na druhou stranu ale můžete díky tomuto typu průzkumu přijít na skutečnosti a nápady, které můžete coby hypotézy následně zkusit ověřit i jinými druhy šetření.
Sledování trendů v zákaznických komunitách
Lidé se dnes na internetu sdružují ohledně všemožných myslitelných témat. Co se týče skupin, které se shromažďují na vašem facebookovém profilu nebo webových stránkách, v nich byste měli být aktivními účastníky a co nejvíce s klienty komunikovat, vysvětlovat a podněcovat v nich další aktivity. Existují ale jistě i obecná fóra, která nejsou přímo spojená s vaším konkrétním produktem, kde si zákazníci vyměňují názory ohledně typu produktu nebo služby, které nabízíte. Naslouchejte názorům těchto uživatelů a pracujte s informacemi, které tímto způsobem získáte.
-mm-