Čtyři předsevzetí, která by si měli obchodníci dát do nového roku 2025

Asi si všichni vybavíme základní předpoklady, které musíte mít, pokud chcete uspět v obchodě, například cílevědomost, pracovitost nebo sebevědomí. Nová doba ovšem přináší i nové požadavky. Pojďme si proto projít čtyři vlastnosti, které byste coby obchodníci u sebe v roce 2025 kultivovat a jejichž rozvoj si můžete dát jako předsevzetí do nastávajícího roku.

Budu zvídavější a budu se dál vzdělávat

Informací je ve 21. století všude více než dost. Ne všichni jsou však ochotni a schopni je dobře využívat. Podle článku na LinkedIn Pulse není možné bez přirozené zvědavosti a upřímného zájmu o daný produkt a obor. Volte si tedy oblast vašeho působení podle toho, co vás samotné zajímá, a v nadcházejícím roce si dejte vzdělávání a seberozvoj jako svou prioritu.

Budu vystupovat ze své komfortní zóny

Téma komfortní zóny je poslední dobou silně zprofanované. Má to ale svůj důvod. Pokud budete setrvávat v komfortní zóně neustále, nikdy se nedostanete do zóny učení, nic nového se nenaučíte a ani nenaleznete své dosud neobjevené dovednosti a preference. Vystupujte z komfortní zóny a každý den udělejte alespoň jednu malou věc, která pro vás bude výzvou.

Naučím se rychleji rozpoznávat marné případy

Možná ještě důležitější, než umět rozpoznat dobrou příležitost, je umět včas rozpoznat obchod, který nikam nevede. Existují určité znaky, jejichž rozpoznání si osvojíte po určitém čase a nabitých zkušenostech. Nechytejte se každého stébla a nejděte do všech obchodů naplno. U mnohých z nich totiž budete akorát ztrácet čas, a co hůř, i finance.

Naučím se lépe komunikovat a působit na klienty sympaticky

Prodejce musí být sympatický. I z toho důvodu, že i přes veškeré technologie a moderní postupy je lidský faktor stále nenahraditelný a jedinečný. Lidé mnohem pravděpodobněji koupí produkt od člověka, který jim je sympatický. Naopak je skoro vyloučeno, že přijmou nabídku někoho, kdo jim je vyloženě nesympatický. Naučte se proto vycházet s různými druhy lidí a přizpůsobujte se stylu jednání jednotlivých potenciálních klientů.

 

-mm-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova