Automatizace e-mailové komunikace
Jak uvádí blog společnosti SalesForce, AI může obchodníkům pomoci s tvorbou personalizovaných e-mailů pro klienty. Například nástroj jako ChatGPT dokáže vygenerovat návrh e-mailu pro potenciálního zákazníka na základě jeho předchozí interakce s vámi a vaší firmou. Platformy jako HubSpot nebo Salesforce pak zase mohou e-maily automaticky odesílat ve správný čas a sledovat jejich úspěšnost.
Rychlejší analýza dat a predikce trendů
AI také dokáže analyzovat velké množství dat a předpovídat chování zákazníků. Nemusíte trávit čas tím, že se budete probírat nekonečnými tabulkami, daty a procenty. Například Google Analytics 4 nabízí tzv. „AI-driven insights“, které pomáhají identifikovat trendy a předvídat, kteří zákazníci mají největší pravděpodobnost nákupu.
Příprava scénářů a návrhy postupů
ChatGPT vám může pomoci s přípravou prodejních scénářů. Pokud se stále dokola setkáváte se stejnými námitkami ze strany zákazníků, například „Je to příliš drahé,“ ChatGPT vám může pomoci navrhnout scénář, jak v takové situaci postupovat a co odpovědět, abyste klienta nakonec přeci jen úspěšně přesvědčili. Existují samozřejmě i pokročilé programy, jako třeba Gong.io, které umí analyzovat i vaše hovory se zákazníky a poskytnout vám zpětnou vazbu, jak telefonáty probíhaly a co můžete příště udělat lépe.
Automatizace administrativy
Ach ta administrativa! Správa databáze klientů a kontaktů, plánování dalších kroků v rámci prodejních cyklů, psaní si kalendáře schůzek, udržování databází o nákupech jednotlivých klientů nebo o jejich kontaktních informacích. Všechny tyto úkony jsou důležité a zcela klíčové, ale i rutinní a ubíjející. Nástroje jako Fireflies.ai vám ale mohou například automaticky zapisovat poznámky z obchodních schůzek, zatímco Docusign pomocí AI usnadňuje generování a podepisování smluv. Tyto (a jiné) nástroje vám mohou ušetřit čas, který můžete trávit mnohem efektivněji – například budováním vztahů s vašimi zákazníky.
-mm-