Mějte jasné priority
Podle FastCompany je ze všeho nejdříve nutné ujasnit si priority. Nesnažte se pracovat na všem a stihnout vše. Mějte několik málo jasných priorit a své pracovní aktivity plánujte kolem svých klíčových plánů a cílů.
Naučte se říkat „ne“
Kolega si chce s vámi naplánovat půlhodinovou schůzku, ale pro vás plánované téma není prioritní? Naučte se říkat „ne“ a nesnažte se vždy vyhovět všem.
Využijte „pravidla dvou minut“
Pokuste se postupovat podle tzv. „pravidla dvou minut“. To říká, že když nějaký úkol zabere méně jak dvě minuty, měli byste ho udělat ihned, bez jakéhokoliv odkladu. Tím se vám přestanou hromadit drobné úkoly.
Plánujte si volno
Během pracovního dne si naplánujte i volné časové bloky. Většinou jsou totiž tyto volné chvíle potřeba ve chvíli, kdy nějaký úkol zabere delší čas, než jste plánovali, nebo když se změní priority. Tyto volné časové úseky můžete k plnění těchto úkolů, aniž byste museli překopávat celý svůj plán.
-mm-