Zaměřte se na klienty, se kterými máte dobré vztahy
Níže uvedené dotazy pokládejte klientům, kteří jsou s vámi spokojeni. Jak uvádí Forbes, tito lidé s vámi budou ochotněji sdílet svůj upřímný názor a jejich odpovědi vám mohou pomoci identifikovat skryté slabiny. Prvním krokem je tedy takové VIP klienty identifikovat a najít způsob, jak jim přímo nebo nepřímo položit dotazy uvedené níže.
Zeptejte se vašich klientů, se kterými máte dobré vztahy, jaké pochybnosti před uzavřením obchodu měli
Klientům, se kterými máte obzvláště dobré vztahy, položte následující dotaz: „Co byly vaše pochybnosti o naší firmě, kvůli kterým jste se rozhodovali, jestli u nás podepsat smlouvu nebo ne?“
Možná si myslíte, že na slabiny vaší nabídky byste se měli ptát hlavně těch, kteří obchod neuzavřeli. Ale právě vaši stávající klienti nemají důvod informace zatajovat a mohou vám poskytnout velmi cenné vhledy.
Využijte zkušeností vašich stávajících klientů s celým vaším prodejním procesem
Vaši současní klienti si vaši nabídku podrobně analyzovali, porovnali ji s konkurencí a nakonec si vybrali právě vás. A právě proto mají cenné informace o tom, kde jste mohli působit nepřesvědčivě nebo kde měla konkurence nějakou výhodu.
Odhalte překážky, které mohly odradit další potenciální klienty
To, že se vaši zákazníci rozhodli nakonec spolupracovat s vámi, neznamená, že nepřekonávali určité pochybnosti. Pokud zjistíte, jaké problémy to byly, můžete je příště efektivněji eliminovat a zvýšit tak šanci na úspěšný obchod.
Udržujte s vašimi klienty dobré vztahy – a pokračujte v obchodování
Vaši stávající klienti vám mohou pomoci lépe prodávat i tak, že od vás budou nakupovat další produkty. Udržujte dobré, dlouhodobé vztahy s vašimi klienty. A pamatujte, že právě oni vám mohou pomoci dosahovat skutečně skvělých obchodních výsledků.
-mm-