Zlozvyky, které vás brzdí v kariérním úspěchu
Stojíte o úspěch v kariéře? Máte ambice stát se úspěšným manažerem? Pak se vyvarujte následujících šesti zlozvyků, které vás v kariérním rozletu brzdí.
Tyto tipy uveřejnil web INC.com.
Prokrastinace
Chronické odkládání povinností a věnování se nedůležitým věcem nebo zábavě vás může v dlouhodobém ohledu výrazně zbrzdit při cestě za kariérním úspěchem. Nepodceňujte prokrastinaci a raději si vedle pracovních povinností naplánujte i čas na nějakou smysluplnou relaxaci.
Neochota podstupovat riziko
Úspěšní lidé musejí být ochotni čas od času podstoupit určité riziko. Toto riziko ale musí být dobře vypočítané a nesmí se jednat o příliš riskantní krok.
Špatný time management
Plánování svého času, určování priorit, realistický pohled na to, jak dlouho vám budou určité úkoly trvat. To všechno spadá pod time management, který patří mezi klíčové dovednosti úspěšných pracovníků, manažerů i podnikatelů.
Absence plánování
Dlouhodobé i krátkodobé plánování je pro kariérní úspěch zcela klíčové. Každý den byste například měli vědět, čemu se budete v práci věnovat.
Neochota vnímat nebo přijímat zpětnou vazbu
Lidé kolem vás, kolegové i podřízení vám jsou schopní dodat neuvěřitelné množství relevantních informací, které můžete následně efektivně využít při svém osobním a kariérním rozvoji. Musíte být ale ochotni vnímat i přijímat tuto konstruktivní kritiku, a to včetně té negativní.
Podceňování diplomacie a mezilidských vztahů
Kariérní úspěch nezáleží pouze a jenom na vašich dovednostech. Záleží i na vztazích, které s lidmi ve firmě i celkově v oboru máte. Nepodceňujte mezilidské vztahy, navazujte a udržujte kvalitní kontakty s ostatními profesionály a naučte se základům politické diplomacie.
-mm-
Habits that handicap career success
Are you aiming for career success? Do you have ambitions to become a successful manager? If so, be sure to avoid the following six bad habits which can slow down your professional growth.
These insights were published by INC.com.
Procrastination
Chronic procrastination, namely constantly postponing responsibilities in favour of trivial tasks or leisure time, may significantly hinder your career progress long-term. Don't take procrastination lightly; instead, balance your work obligations with meaningful relaxation.
Reluctance to take risks
Successful individuals must be willing to take calculated risks from time to time. However, these risks must be well-assessed and strategic, not reckless or impulsive.
Poor time management
Effective time management is a crucial skill for professionals, managers and entrepreneurs alike. It involves planning your schedule, setting clear priorities, and maintaining a realistic perspective on how long tasks will take. Mastering this skill is essential for productivity and success.
Lack of planning
Both short-term and long-term planning are fundamental to career success. Each day, you should have a clear idea of what tasks and goals you will focus on to ensure continuous progress.
Resistance to feedback
Colleagues, subordinates and peers can all provide valuable insights and constructive criticism which contribute to your personal and professional development. However, to benefit from it, you must be willing to listen, accept, and act on feedback even when it is critical or hard to hear.
Underestimating diplomacy and interpersonal relationships
Career success is not solely determined by your skills and expertise: it also depends on the relationships you build within your company and industry. Don't ignore the importance of networking and maintaining strong professional connections. Additionally, developing diplomatic and political awareness can be invaluable in navigating workplace dynamics.
-mm-