Jak neztratit motivaci: Sedm tipů pro manažery
Motivace je v kariérním úspěchu zcela klíčová. Pokud nemá dotyčný pracovník dostatečný „tah na branku“ a nepracuje dlouhodobě a motivovaně na dosažení svých cílů, jen těžko dosáhne udržitelného úspěchu. Bohužel, motivace je křehká věc, a každý občas motivaci krátkodobě nebo dlouhodobě ztrácíme. A ztrátě motivace nejsou ušetřeni ani manažeři. Zde je proto sedm tipů, jak si motivaci udržet.
Tyto tipy uveřejnil blog Briana Tracyho.
Soustřeďte se na priority
V první řadě je nutné určit si ty nejdůležitější priority a na ty se potom soustředit. Jakmile se budete snažit dosáhnout nespočtu různě důležitých cílů, vystavujete se vyšší šanci, že nebudete dosahovat žádných z nich a budete postupně ztrácet motivaci.
Dělejte věci a aktivity, které vás nabíjejí energií
Vy sami nejlépe víte, jaké aktivity vás nabíjí energií. Nezapomeňte se věnovat tomu, co vás baví (pokud se jedná o udržitelnou a zdravou aktivitu), a čerpejte energii ze svých oblíbených pracovních i nepracovních aktivit.
Odměňujte se za úspěchy (i ty drobné)
Dodejte si motivace i sebevědomí tím, že se budete oceňovat za své úspěchy. A to i ty drobné. Pokud se nepochválíte sami, nikdo jiný to za vás neudělá.
Dávejte si realistické cíle
Jedním z častých důvodů, proč lidé ztrácí motivaci, je, že si dávají příliš ambiciózní cíle. Vaše cíle by měly být realistické. A to proto, abyste jich skutečně mohli dosahovat a udržovat tak svou motivaci naživu.
Vybudujte si s podřízenými hlubší, lidské vztahy
Jako manažer byste neměli vnímat svou roli pouze jako organizátora práce, ale i jako inspirativního lídra, mentora a spřízněné duše. Vaši podřízení vám mohou významně pomoci znovu získat ztracenou motivaci. A to pokud s nimi navážete lidský vztah a poznáte je jako skutečné lidské bytosti.
Vzdělávejte se a rozvíjejte se
Ztráta motivace často vychází z kariérní, dovedností nebo vsugerované stagnace. Jděte novým zážitkům a příležitostem naproti tím, že se budete rozvíjet a vzdělávat, a zvýšíte tak šance, že najdete něco, co vás bude motivovat a dodávat vám energii.
Neberte práci až tak vážně
Poslední rada zní trochu paradoxně. Ale je efektivní. A touto radou je: neberte práci až tak vážně. Pokud budete svým pracovním úspěchům dávat maximální, nezdravou prioritu, a poté v některých těchto plánech neuspějete, je jasné, že vaše motivace tím značně utrpí. Pokud tedy nedosáhnete v některých ohledech ve své kariéře svých cílů, pamatujte, že to není konec světa.
-mm-
Staying motivated: seven tips for managers
Motivation is absolutely crucial for career success. If an employee lacks sufficient drive and does not work consistently and with motivation to achieve their goals, it is difficult for them to attain sustainable success. Unfortunately, motivation is fragile, and from time to time everyone loses it, whether in the short or long term. Managers are no exception to this, so are seven tips on maintaining motivation.
These tips were published on Brian Tracy’s blog.
Focus on priorities
First and foremost, it is essential to determine the most important priorities and focus on them. If you try to achieve countless different goals of varying importance, you increase the likelihood of not reaching any of them, and then you will gradually lose motivation.
Engage in activities that energise you
You know best which activities give you energy. Remember to devote time to what you enjoy (as long as it is a sustainable and healthy activity) and draw energy from your favourite professional and personal activities.
Reward yourself for achievements (even small ones)
Boost your motivation and confidence by recognising your own successes, even minor ones. If you yourself do not acknowledge your own achievements, no one else will do it for you.
Set realistic goals
One of the common reasons people lose motivation is setting overly ambitious goals. Your goals should be realistic so that you can actually achieve them and maintain your motivation over time.
Build deeper, more personal relationships with your team
As a manager, you should not perceive your role only as an organiser of work but also as an inspiring leader, mentor and supportive presence. Your subordinates can help you significantly to regain lost motivation if you build genuine relationships with them and get to know them as real individuals.
Invest in learning and personal development
A loss of motivation often stems from career stagnation, a lack of skill development, or a perceived lack of progress. Seek new experiences and opportunities for growth and education to increase the chances of finding something that will motivate and energise you.
Don't take work too seriously
The final piece of advice may sound paradoxical, but it is effective: don't take work too seriously. If you place an excessive and unhealthy level of importance on professional success and then fail in some of your plans, your motivation will inevitably suffer. Even if you do fall short of certain career goals, remember that it is not the end of the world.
-mm-