Specifika lukrativní klientely: Jak úspěšně prodávat VIP zákazníkům
Jistě ve vašem oboru máte prestižní klienty, které byste rádi viděli ve svém portfoliu. A to nejen kvůli jejich penězům, ale i kvůli referencím pro případné další klienty. VIP zákazníci ovšem vyžadují trochu odlišný přístup od běžných smrtelníků a jejich namlouvání probíhá podle následujících tří nepsaných pravidel.
Tip č. 1: Sestavte to nejlepší možné portfolio
Podle webu Entrepreneur mají VIP klienti přirozenou touhu být ve společnosti sobě rovných. Abyste je tedy nalákali do vašich sítí, je nutné předvést jim skvělé portfolio vaší klientely a nabízených služeb. Získejte reference vaších nejlepších zákazníků, vytvořte nejlepší možné portfolio a upravte jej na míru vašemu vysněnému prestižnímu klientovi.
Tip č. 2: Staňte se součástí VIP komunity
Nejlepší a často jedinou možnou cestou mezi prestižní klientelu je stát se součástí dané VIP komunity. Jak? Ideálně přes osobní networking. Myslete na to, že lidé se o vás budou zajímat a respektovat vás, pokud jste schopni jim v tomto ohledu něco nabídnout. Pokud tedy budete spojovat vaše kontakty mezi sebou, navrhovat schůzky, propojovat podnikatele a doporučovat je mezi sebou, stanete se součástí dané komunity se všemi výhodami, které z tohoto statusu plynou.
Tip č. 3: Soustřeďte se na dlouhodobou vizi
Co dělá VIP klienty tím, čím jsou? V drtivé většině jsou to lidé, kteří jsou na rozdíl od svých méně úspěšných vrstevníků schopni dlouhodobého plánování. Krátkodobá vize a okamžité, dočasné benefity jim nestačí k tomu, aby se o váš produkt zajímali. Prestižním klientům proto musíte nabízet pohled do budoucna, dlouhodobou udržitelnost a návratnost investic.
-mm-
The specifics of lucrative clientele: How to successfully sell to VIP customers
Certainly there are prestigious clients in your field of business that you would like to see in your portfolio. Not just because of their money, but also because of the references for future prospects. But VIP customers require a slighty different approach than regular mortals, and their wooing takes place according to the following three unofficial rules.
Tip no. 1: Put together the best possible portfolio
According to the Entrepreneur website, VIP clients have a natural desire to be in the company of equals. To lure them into your company, you must above all provide them with a great portfolio of your clientele and offered services. Get the references of your best customers, put together the best possible portfolio and personalize it according to your dream prospect.
Tip no. 2: Become part of the VIP community
The best way, and often the only way, among the prestifious clientele is becoming part of the VIP community. How? Ideally through personal networking. Remember that people will be interested in you and they will respect you if you are able to offer them something. If you will connect your contacts together, suggest meetings, interconnect entrepreneurs and recommend one to another, you will become part of the given community with all the benefits that arise from this status.
Tip no. 3: Focus on the long-term vision
What makes VIP clients who they area? In most cases, they are people who, contrary to their less successful peers, are capable of long-term planning. Short-term vision and immediate temporary benefits do not make them interested in your product. You must offer a view into the future, long-term sustainability and return of investment to your prestigious clients.
-mm-