Five ways your existing customers can help you sell more

Pět způsobů, jak vám mohou vaši stávající zákazníci pomoci více prodávat

Víte o tom, že vaši stávající klienti vám mohou pomoci zlepšit vaše prodejní techniky a zdokonalit proces akvizice nových zákazníků? Vaši zákazníci jsou totiž nedocenitelnou studnicí informací, které vám mohou pomoci zdokonalit vaše prodejní techniky. Zde je pět způsobů, jak vám vaši stávající klienti mohou dopomoci k ještě lepším prodejním výsledkům.

Zaměřte se na klienty, se kterými máte dobré vztahy

Níže uvedené dotazy pokládejte klientům, kteří jsou s vámi spokojeni. Jak uvádí Forbes, tito lidé s vámi budou ochotněji sdílet svůj upřímný názor a jejich odpovědi vám mohou pomoci identifikovat skryté slabiny. Prvním krokem je tedy takové VIP klienty identifikovat a najít způsob, jak jim přímo nebo nepřímo položit dotazy uvedené níže.

Zeptejte se vašich klientů, se kterými máte dobré vztahy, jaké pochybnosti před uzavřením obchodu měli

Klientům, se kterými máte obzvláště dobré vztahy, položte následující dotaz: „Co byly vaše pochybnosti o naší firmě, kvůli kterým jste se rozhodovali, jestli u nás podepsat smlouvu nebo ne?“

Možná si myslíte, že na slabiny vaší nabídky byste se měli ptát hlavně těch, kteří obchod neuzavřeli. Ale právě vaši stávající klienti nemají důvod informace zatajovat a mohou vám poskytnout velmi cenné vhledy.

Využijte zkušeností vašich stávajících klientů s celým vaším prodejním procesem

Vaši současní klienti si vaši nabídku podrobně analyzovali, porovnali ji s konkurencí a nakonec si vybrali právě vás. A právě proto mají cenné informace o tom, kde jste mohli působit nepřesvědčivě nebo kde měla konkurence nějakou výhodu.

Odhalte překážky, které mohly odradit další potenciální klienty

To, že se vaši zákazníci rozhodli nakonec spolupracovat s vámi, neznamená, že nepřekonávali určité pochybnosti. Pokud zjistíte, jaké problémy to byly, můžete je příště efektivněji eliminovat a zvýšit tak šanci na úspěšný obchod.

Udržujte s vašimi klienty dobré vztahy – a pokračujte v obchodování

Vaši stávající klienti vám mohou pomoci lépe prodávat i tak, že od vás budou nakupovat další produkty. Udržujte dobré, dlouhodobé vztahy s vašimi klienty. A pamatujte, že právě oni vám mohou pomoci dosahovat skutečně skvělých obchodních výsledků.



-mm-

Five ways your existing customers can help you sell more

Did you know that your existing clients can help you improve your sales techniques and refine your customer acquisition process? Your customers are an invaluable source of information that can assist you in perfecting your sales strategies. Here are five ways in which your current clients can contribute to even better sales results.

Focus on clients with whom you have a strong relationship

Ask the following questions to clients who are satisfied with your services. As Forbes states, these individuals will be more willing to share their honest opinions, and their responses can help you identify hidden weaknesses. The first step is to identify these VIP clients and find a way to ask them the questions outlined below, either directly or indirectly.

Ask your clients what doubts they had before closing the deal

For clients with whom you have an especially good relationship, ask the following question: "What were your concerns about our company that made you hesitate before signing the contract with us?"

You may think that it is best to ask about the weaknesses of your offer primarily from those who decided not to proceed with the deal. However, your existing clients have no reason to withhold information and can provide you with highly valuable insights.

Leverage your existing clients' experience with your entire sales process

Your current clients thoroughly analyzed your offer, compared it with competitors, and ultimately chose you. This makes them a valuable source of information regarding areas where you may have seemed unconvincing or where your competitors had an advantage.

Identify obstacles that may have discouraged potential customers

The fact that your customers ultimately decided to work with you does not mean they did not experience doubts along the way. By identifying these concerns, you can address them more effectively in the future, increasing your chances of closing successful deals.

Maintain strong relationships with your clients – and continue doing business with them

Your existing clients can also help you sell more simply by purchasing additional products or services from you. Maintain strong, long-term relationships with your clients. And remember, they are the key to achieving truly outstanding business results.



-mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu