Ochota neustále se vzdělávat
Jak uvádí blog Briana Tracyho, oblast kariérního poradenství se neustále rozvíjí. Nové trendy, nová slova a nové postupy vznikají a zanikají každý rok. Jako profesionální kouč se budete muset ve všech těchto trendech orientovat – a proto musíte být připraveni se neustále vzdělávat.
Empatie
Schopnost naslouchat a schopnost vcítit se do člověka, se kterým mluvíte, je nutným předpokladem k tomu, abyste se mohli stát kariérním koučem. Naučte se dívat se na věci nikoliv jenom svýma očima, ale i očima lidí kolem sebe.
Plánování a organizace práce
Kariérní kouč musí být dobře organizovaný. Musíte působit profesionálně, dodržovat všechny termíny, časy a sliby, a musíte si umět velmi dobře zorganizovat práci (a to samé musíte učit i své klienty!)
Pozitivní přístup
Jednou ze základních úloh kariérního kouče je motivace a inspirace svých klientů. Měli byste proto mít obecně pozitivní (byť stále realistický) pohled na svět a měli byste umět své podřízené motivovat k tomu se na svět dívat jako na sadu příležitostí.
Schopnost vyvracet klientům jejich zavedené představy
Klienti za vámi budou často chodit se zcela zcestnými, ale hluboce zakořeněnými představami o tom, jak to funguje na trhu práce nebo jaké jsou jejich silné a slabé stránky. Musíte být připraveni do určité míry tyto vžité představy vyvracet a uvádět na pravou míru, a to i za cenu polemiky nebo mírné konfrontace s daným zákazníkem.
-mm-