Tyto tipy uveřejnil web HR Morning.
Přijděte s něčím novým
Kandidát vás poprvé dost pravděpodobně odmítl z toho důvodu, že vaše pracovní nabídka nebyla dostatečně atraktivní nebo neodpovídala jeho tehdejším potřebám. Nečekejte tedy, že se uchazeč nadšeně vrhne na stejnou pozici za stejných podmínek. Oslovte jej s něčím novým – zajímavějším projektem, kariérním posunem či lepším finančním ohodnocením. Vždy je prostor ukázat, jak se situace u vás posunula.
Buďte upřímní a autentičtí
Nesnažte se dělat z druhého pokusu velké drama. Kandidát ví, že jste ho už jednou kontaktovali, a vy víte, že vás odmítl. Buďte upřímní, autentičtí, poděkujte za předchozí komunikaci a otevřete téma znovu s lehkostí. Můžete například říci: „Vím, že má poslední nabídka nebyla to pravé ořechové. Ale od té doby se hodně změnilo já bych s vámi rád/a probral/a, co nového vám můžeme nabídnout.“
Využijte fenoménu „FOMO“ ve svůj prospěch
„FOMO“, tedy strach z promeškání (z anglického „Fear of Missing Out“) může být skvělý motivátor. Popište uchazeči, jak se firma rozvíjí a jaké vzrušující projekty či příležitosti se právě objevují. Naznačte, že by mohla být škoda nebýt u toho, když se dějí velké věci. Samozřejmě se nesnažte vyvíjet vyloženě nátlak – spíše se snažte nenápadně naznačit, že právě teď by mohl být správný čas se k firmě přidat.
Neoslovujte kandidáta příliš brzy
Ujistěte se, že mezi prvním a druhým oslovením uplynula dostatečně dlouhá doba. Když pošlete novou nabídku týden po odmítnutí, vypadá to zoufale. Počkejte několik měsíců a oslovte kandidáta ve chvíli, kdy by mohl mít nové priority – možná už není v novém zaměstnání tak spokojený, jak předpokládal, nebo se jeho osobní situace změnila.
-mm-