Tyto tipy vycházejí ze článku na webu Entrepreneur.com.
Starejte se o rozvoj a vzdělávání pracovníků
Jeden z největších úkolů každého manažera je zajistit, aby se jeho podřízeným dostalo adekvátní možnosti rozvoje a vzdělávání. Ne všichni o rozvoj stojí, ale pro ty, kteří se chtějí vzdělávat, je osobní a profesní rozvoj často prioritou.
Těm, kteří o to stojí, dejte prostor pro vlastní iniciativu
Většina pracovníků chce získávat čím dál tím větší autonomii. Někteří zaměstnanci se nejlépe cítí, když je někdo mikro-managuje, ale většina pracovníků chce mít určitý prostor pro vlastní iniciativu a samostatnou práci. Těmto lidem je nutné takový prostor poskytnout, jinak budou frustrovaní a nešťastní.
Oceňujte nejen dobře odvedenou práci, ale i upřímnou snahu
Je jasné, že manažer by měl vždy oceňovat dobře odvedenou práci. Měl by ale oceňovat i upřímnou snahu o ni. Pokud nějaký pracovník projeví iniciativu a dá do nějakého projektu nebo nápadu hodně energie, měli byste to ocenit, i když třeba zrovna nyní tato snaha nepřinesla kýžené ovoce.
Nabídněte co možná největší flexibilitu
Jako manažer byste se měli snažit členům týmu poskytnout co možná největší flexibilitu. A to jak časovou, tak i místní, abyste zkrátka svým podřízeným umožnili co možná nejlépe skloubit své osobní a pracovní životy.
Ujistěte se, že vedení týmu i firmy je konzistentní a nepřináší žádná náhlá překvapení
Spokojenost na pracovišti je úzce spojená s pocitem jistoty, bezpečí a konzistence. Pracovníci nemohou nikdy být spokojení na pracovišti, na kterém je čekají neustálá překvapení, změny priorit nebo nečekané požadavky. Buďte proto jako firma i jako vedení týmu konzistentní a předvídatelní.
-mm-