Multitasking
Mnoho lidí se domnívá, že schopnost dělat více věcí najednou je výhodou. Jak však uvádí Entrepreneur.com, multitasking ve skutečnosti výrazně snižuje produktivitu. Když se snažíte zvládat několik úkolů současně, ztrácíte schopnost se na každý z nich soustředit. Místo toho, abyste byli efektivní, trávíte více času přepínáním mezi úkoly.
Řešení? Rozdělte si raději váš pracovní den na několik časových bloků. A během každého z těchto časových bloků se zaměřte na jediný úkol. Po 25 minutách se odměňte krátkou přestávkou. Zjistíte, že kvalita vaší práce vzroste a čas, který věnujete úkolům, se zkrátí.
Neefektivní komunikace
Dalším zlozvykem, který může oslabit vaši produktivitu, je chaotická komunikace. Ať už používáte e-maily, chat nebo porady, nejasné nebo příliš časté zprávy mohou vést k záměnám a frustraci. Abyste se vyhnuli těmto úskalím, zamyslete se nad tím, jak a kdy komunikujete a jaké k tomu využíváte kanály. Stanovte si jasné komunikační nástroje a kanály pro různé typy informací a buďte co možná nejstručnější.
Žádné přestávky
I ti nejlepší manažeři a vedoucí týmů potřebují čas na odpočinek. Ignorování a přeskakování přestávek vede k únavě a snížené výkonnosti. Na začátku týdne si naplánujte přestávky do svého rozvrhu, jako byste plánovali schůzky. Ať už se rozhodnete jít na krátkou procházku, udělat pár protahovacích cviků nebo si jen na chvíli vyčistit hlavu, vaše tělo i mysl vám za to poděkují. Nezapomeňte, že přestávky zvyšují kreativitu a pomáhají obnovit soustředění.
-mm-