Zapomeňte na to, že nějaký manažerský styl „je dobrý“ a jiný „špatný“
Podle webu FastCompany, který Nawazovou cituje, by bylo mylné si myslet, že nějaký manažerský styl je vždy špatný a jiný vždy dobrý. Vše záleží na okolnostech, na osobnosti manažera i na komunikačních zvyklostech daného týmu i firmy. Nehledejte onen ideální manažerský přístup. Najděte si takový, který vyhovuje hlavně vám a vašim osobnostním vlastnostem.
Nesnažte se nikoho napodobovat
Snažte se být autentičtí. Nováčci mezi manažery mají často tendenci tak trochu kopírovat svou oblíbenou osobnost managementu, svého mentora nebo někdejšího vedoucího. I když není od věci brát si v určitých ohledech od svých vzorů inspiraci, měli byste si vypěstovat svůj vlastní styl.
Naučte se efektivně komunikovat
Drtivá většina problémů (ale i příležitostí ke zlepšení) má u nových manažerů původ v neefektivní komunikaci. Důkladně a kvalitně nastavte komunikaci u vás v týmu a spolu s podřízenými si vypracujte jasný komunikační proces, který eliminuje nedorozumění.
Nezapomeňte na kvalitní briefy a efektivní delegaci práce
Chcete se vyhnout tomu, abyste byli zavaleni prací, a zároveň chcete dát svým podřízeným možnost růst a učit se nové věci? Pak je nutné, abyste se naučili efektivně delegovat práci a dávat svým podřízeným k zadávaným úkolům a projektům kvalitní briefy.
Zjistěte, co vás stresuje, a tyto stresory eliminujte
Každý se občas dostaneme do stresu. U manažerů je to ale větší problém než u běžných pracovníků, jelikož jejich zvýšený stres má vliv na atmosféru v týmu i na jeho celkovou produktivitu. Zjistěte proto, co vás stresuje. Uvědomte si, co jsou stresory, které na vás negativně působí, a následně se pokuste, pro dobro vás i celého vašeho týmu, tyto spouštěče co možná nejvíce eliminovat.
-mm-