6 tipů, jak motivovat pracovníky zákaznického servisu a mít tak spokojenější klienty

Angažovanost pracovníků společnosti, kteří jsou v přímém kontaktu s klienty, je základním stavebním kamenem zákaznického servisu a zároveň klíčem ke spokojenosti klientů. Pouze motivace a angažovanost zaměstnanců zaručí, že ti zástupci firmy, kteří stojí v první linii před zákazníky, budou patřičně aktivní a iniciativní ve změnách, které pouze oni ze své přímé zkušenosti mohou kvalifikovaně navrhovat. Motivačních faktorů, které zajistí zapojení pracovníků, je celá řada – a my jsme pro vás vybrali 6 nejzásadnějších.

Propojení mezi jednotlivcem a společností

Zaměstnanec by měl být schopen vidět, jak jeho práce prospívá celé firmě. Propojenost práce jednotlivce s firmou nesmí být podceněna a pracovník se nesmí stát pouze jedním neviditelným kolečkem v systému.

Osobnost vedoucího

Vedoucí, který řídí tým pracovníků, musí jít všem příkladem. Dobrý manažer se nebojí ani špinavé práce, je schopen dočasně zastoupit každého ze svých podřízených v případě indispozice a do puntíku dodržuje pravidla konceptu zákaznického servisu, který si firma pro svoji práci definovala.

Jasná koncepce

Bez definované a jasně komunikované jednotné koncepce nemůže zákaznický servis fungovat a nemůže si dlouhodobě udržet vysokou úroveň. Zaměstnanci nesmí v regulích „plavat“. Koncept musí být jasný, srozumitelný a do posledního bodu i striktně dodržovaný všemi účastníky.

Možnost postupu

Vidina možnosti kariérního postupu je zásadním motivačním faktorem. V ideálním případě by pravidla postupu měla být jasná a předem definovaná. Příkladem může být zvyšování platu podle odpracované doby.

Hrdost

Jak uvádí HubSpot blog, společnost by měla ve svých zaměstnancích podporovat pocit sounáležitosti s firmou nebo značkou. Hrdost na práci firmy nesmí být pouze povrchová, ale skutečná.

Školení

Společnosti, které se starají o rozvoj dovedností svých zaměstnanců, za odměnu získávají pracovníky, kteří jsou iniciativní a nezabředávají do nebezpečné a zkostnatělé rutiny. Pokud mají zaměstnanci ve své každodenní praxi zkoušet nové teoretické znalosti a postupy, získané na školení, práce je bude mnohem více bavit.

 

-mm-

Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova