Omezte dostupnost nabídky
Když je nabídka omezená, zákazníci se bojí, že pokud se nerozhodnou hned, později už k tomu nebudou mít příležitost. Jak radí BusinessMatters, tento pocit lze snadno vyvolat tím, že stanovíte časově omezené akce nebo limitovaný počet kusů. Vytvářejte proto akce typu „pouze do vyprodání zásob“ nebo „speciální sleva platná pouze tento týden“. Když zákazník vidí, že nabídka brzy zmizí, je mnohem pravděpodobnější, že se rozhodne rychleji.
Ukažte, co nakupují ostatní
Lidé často sledují, co dělají ostatní, aby si potvrdili, že sami nedělají chybu. Ukázat, že váš produkt nebo službu už využívá spousta jiných, je tedy silným motivátorem. Efektivním přístupem tedy je uvádět vysoké počty vašich spokojených zákazníků, například „Více než 500 lidí už si tento produkt zakoupilo tento týden“. Přidejte reference a recenze, aby klienti viděli, že ostatní jsou spokojeni a nechtějí o nic přijít.
Nabídněte exkluzivitu
Klienti milují pocit, že dostávají něco, co ostatní ne. Nabídky, které jsou určené pouze pro omezenou skupinu, vyvolávají silný efekt FOMO – nikdo nechce být ten, kdo zůstane stranou. Vytvářejte proto speciální VIP nabídky, například pro loajální zákazníky, nebo omezte přístup k produktům jen pro určité období. Tento přístup vyvolá pocit exkluzivity, který podnítí klienty jednat rychleji.
Upozorňujte na trendy
Pokud něco právě „letí“ a je populární, lidé mají přirozený strach, že pokud nenaskočí na vlnu, zůstanou pozadu. Trendy a novinky mají silný apel. Využívejte tedy v marketingu formulace typu „nejžhavější produkt roku“ nebo „poslední šance mít tuto novinku jako první“. Klienti budou mít pocit, že pokud si teď nekoupí, přijdou o něco významného.
-mm-