Prodejnost coby priorita číslo jedna
Podle SalesForce blogu se mnoho těch, kteří rozjíždějí podnik, soustředí nejdříve na vývoj produktu a teprve poté přemýšlí, jak jej budou prodávat. Prodejní strategii byste ale měli mít na mysli již při samotném vývoji produktu a měli byste ji začlenit do samotného základu daného produktu. I sebelepší produkt s nepromyšlenou obchodní strategií je k ničemu.
Získejte přízeň názorových autorit
Prorazit s novým produktem nové firmy není jednoduché. Dobrým způsobem, jak si v tomto ohledu ulehčit práci, je získat přízeň a veřejnou podporu názorových autorit. Může se jednat o influencery, ale také o uznávané odborníky, VIP firemní klienty nebo určité úzce zaměřené skupiny klientů.
Zdůrazněný přínos pro klienta
Řada start-upů, především pokud přichází s nějakým novým, inovativním nápadem, má ten problém, že se příliš soustředí na popis svého produktu. Možná to zní zvláštně, ale klienty nezajímá váš produkt jako takový. Zajímá je, jaký přínos z daného nabízeného řešení budou mít oni. Tomu je nutné přizpůsobit i vaší prodejní strategii. Prezentujte benefity, které klientům z užívání vašeho produktu plynou, a zapomeňte na detailní technické popisy vašeho řešení.
-mm-