Pět způsobů, jak může zákaznický servis předcházet u klientů problémům

Mnoho firem se zaobírá myšlenkou, jak nejvíce vyjít klientovi vstříc a jak si co nejlépe zajistit jeho věrnost. Odpověď na tuto otázku zní: Mít skvělý zákaznický servis. Takový, který dovede problémy klientů předvídat a předcházet jim ještě předtím, než vůbec nastanou. Zde je pět tipů, jak i vy můžete vašim zákazníkům pomoci předcházet problémům a jak zajistit, aby z interakce s vaším zákaznickým servisem odcházeli spokojení.

Rozdělení rolí v rámci firmy

Podle CustomerThink pomáhá, pokud jsou podle oborů rozděleny role v rámci vaší společnosti a v rámci zákaznického servisu. Pokud je někdo odborník na určitou věc, měl by se v rámci této oblasti věnovat klientům on, protože podá ten nejlepší výkon.

Sekce „nejčastější otázky“ na webu

Dostáváte v rámci zákaznického servisu stále ty samé otázky? Možná je na čase založit sekci „časté dotazy“ na vaší webové stránce. To oceníte jak vy, tak klienti.

Instruktážní video

Lidé mají rádi videa. Jestliže byste tedy chtěli zákazníkům poskytnout určitý návod, určitě se pokuste využít formu videa, které zároveň můžete pojmout vtipně a s nadhledem.

Telefonování

Preferujte telefon před e-mailem. I když zákazníci mají tendenci často využívat e-mail, protože jim je komfortnější díky jeho nepřímé interakci s druhým člověkem, může se vám stát, že nakonec skončíte výměnou desítek e-mailů, které by se daly po telefonu vyřešit během několika málo minut.

Dotazníky

Poslední rada zní: Zeptejte se klientů, co by sami nejvíce ocenili! Jestliže nemáte ještě vypracovaný systematický způsob sběru názorů a zkušeností vašich zákazníků, je na čase, abyste jej zavedli.

 

-mm-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova