„Uklidněte se“
Jak uvádí HubSpot blog, tato výzva nejenže vždy zůstane bez odezvy, ale navíc klienta ještě více naštve a vás v řešení problému nikam neposune.
„Já za to nemůžu, taková jsou pravidla firmy“
Zaměstnanec se nikdy nesmí schovávat za „vyšší moc“ firmy a vymlouvat se. Pro zákazníka je zaměstnanec a firma jedno a to samé.
„Musíte zavolat jinam“
Rozdělení konkrétních rolí klienty nezajímá. Pokud to nejste vy, kdo se daným problémem zaobírá, nechte kolegu, ať kontaktuje klienta sám.
„Nevím“
Toto slovo by prostě nemělo z úst zástupce společnosti vůbec vyjít. Můžete informaci „zjistit později“ nebo „ověřit“, nikdy ale nesmíte říci prostě „nevím“.
„To nic není“
Pokud bagatelizujete problém, kvůli kterému klient volá, a říkáte, že to není ani žádný problém, proč tedy nastává a nezbavíte se jej jednou provždy?
„Teď na to nemám čas“
Pokud se bavíte s klientem, věnujte mu maximální pozornost a energii a nedávejte mu nijak najevo, že máte důležitější věci na práci.
-mm-