Jak mohou obchodníci překonat propad v prodeji během letních prázdnin

Počasí venku nám už čas od času dává vědět, že jaro je tu. A po jaře přichází léto. Pro řadu obchodníků je však léto z prodejního hlediska propadem. Koncoví zákazníci odjíždí na dovolené a odkládají investice i důležitá rozhodnutí, firmy fungují na půl plynu a lidi s rozhodovacími pravomocemi často chybí, proto se i nákupy a dojednávání podmínek s dodavateli často přesouvá na podzim. Jak mohou obchodníci snížit negativní dopad letního období na svoje prodejní úspěchy? To vám poradíme v dnešním článku.

Snažte se ukončit co nejvíce rozjednaných obchodů před začátkem léta

Jak radí SalesGravy.com, prvním krokem je snažit se co nejvíce rozjednaných obchodů úspěšně dotáhnout do konce ještě před začátkem letního období. Pokud je to nutné, nabídněte klientům, kteří stále váhají, zvýhodněné podmínky, pokud se rozhodnou ještě v průběhu června – tak, aby se klíčové fáze vašich obchodů netáhly až do léta.

Nabídněte zvýhodněné podmínky, slevy nebo časově limitované nabídky

Během letního období zkuste klienty motivovat ke koupi vašeho produktu tím, že jim nabídnete výhodné podmínky, platné pouze pro nákup v letním období. Může se jednat o časově limitované slevy nebo třeba možnost zakoupit zvýhodněn produkt či službu v červenci, ale s tím, že bude produkt dodán nebo služba čerpána až po létě.

Věnujte se vzdělávání a udržování dlouhodobých vztahů s klíčovými klienty

Letní útlum můžete využít i k seberozvoji a k prohloubení svých znalostí a dovedností. Vzdělávejte se, zjistěte si novinky z oboru a dožeňte rozvoj, který třeba během roku jinak zanedbáváte. Také se můžete potkávat se svými klíčovými klienty a využít letní pohodovou atmosféru k tomu, že budete udržovat a rozšiřovat svoji síť kontaktů.

Připravujte si zásobu nových kontaktů a příležitostí na září

To, že v létě je těžší prodávat, ještě neznamená, že nemůžete hledat vhodné příležitosti a vyhledávat nové kontakty. Využijte útlumu k tomu, že si nastřádáte do zásoby kontakty a obchodní příležitosti. Tak, abyste v září mohli začít tyto potenciální klienty oslovovat.

Pamatujte, že i vy máte nárok na odpočinek

Léto by mělo být časem, kdy i vy si dopřejete zaslouženého odpočinku. Využijte líné letní atmosféry, vezměte si dovolenou, dělejte to, co vás baví, a s o to větší vervou a energií se pusťte do práce zase v září.

 

-mm-

Zdroj: Sales Gravy - mezinárodní komunita profesionálů v oblasti obchodu

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova